تعدادصفحه 45
شركتهاي كنوني، با تجزيه و تحليل چرخه زندگي مشتري، به افزايش ارزش مشتري دست يافتهاند. ابزار و فناوريهاي انبار داده، دادهكاوي و ديگر روشهاي مديريت ارتباط با مشتري، روشهايي هستند كه فرصتهاي جديدي را براي تجارت فراهم كردهاند.
در واقع، امروزه ديدگاه محصول محوري جاي خود را به مشتري محوري داده است. بنابراين، با جمعآوري دادههاي مربوط به مشتري و تصميمگيري براساس الگوهاي استخراج شده از روابط پنهان ميان دادهها به وسيله ابزار دادهكاوي ميتوان به خواسته مشتري محوري خود جامه عمل پوشاند. اين مقاله، مفاهيمي از مديريت ارتباط با مشتري و يكي از عناصر آن- دادهكاوي- را بررسي ميكند.
فرهنگ تجارت، در سالهاي اخير پيشرفتهايي كرده و به دنبال آن روابط اقتصادي مشتريان به شيوههاي بنيادي و اساسي در حال تغيير است. شركتها، به منظور نظارت بر اينگونه تغييرات، نيازمند ارائه راهحلهاي مناسب مي باشند. ظهور و پيدايش اينترنت در تغيير جهت مركز توجه بازاريابي، نقشي بسزا داشته است. درصورتيكه اطلاعات ON LINE بيشتر در دسترس قرار گيرد، موجب آگاهي و هوشياري بيشتر مشتريان ميشود. آنها در جريان تمام آنچه ارائه و پيشنهاد ميشود قرار ميگيرند و بهترينها را تقاضا ميكنند. براي فائق آمدن بر چنين شرايطي بايد از سيستمهايي استفاده شود كه بهطور دقيق نسبت به مشتريان واكنش نشان دهد. جمعآوري آمار مشتريان و دادههاي رفتاري آنها اين هدف اصلي و دقيق را ممكن ميكند. اين نوع هدفگيري به برنامهريزي عالي هنگام ايجاد رقابتي سخت و به مشخص كردن مشتريان بالقوه هنگام عرضه محصولات جديد كمك ميكند
مبلغ قابل پرداخت 45,000 تومان
برچسب های مهم