بزرگترین مرجع دانلود تحقیق و مقاله

بزرگترین مرجع دانلود تحقیق و مقاله

دانلود انواع پایان نامه ،تحقیق،مقاله و پروژه های دانشجویی و سورس کد های برنامه نویسی

شیمی

مهندسی کامپیوتر

اقتصاد

مکانیک

ادبیات فارسی

برق

خودرو

پزشکی و سلامت

زمین شناسی

تغذیه

کامپیوتر

فایل های آموزشی

مکانیک

تاسیسات

مدیریت و اصول سرپرستی

کسب درامد از اینترنت

الاهیات و معارف اسلامی

علوم اجتماعی

روانشناسی

مدیریت

حسابداری

اقتصاد

ریاضی

فیزیک

شیمی

زیست شناسی

تربیت بدنی

آمار

کشاورزی و منابع طبیعی

معماری

متالوژی

عمران

صنایع

تاسیسات

صنایع غذایی

شهر سازی

حقوق

تربیت بدنی و علوم ورزشی

پزشکی

حسابداری

صنایع

کشاورزی و منابع طبیعی

مهندسی شیمی

رشته عمران

زبان و ادبیات

فیزیک

سورس پروژه های برنامه نویسی

علوم تربیتی و روانشناسی

طرح های لایه باز فتوشاپ

برق

گزارش کارآموزی

اتوکد AutoCad

کارآفرینی

کامپیوتر

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از خرید و یا پشتیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1000
  • بازدید دیروز : 1599
  • بازدید کل : 3186799

تحقیق در مورد تئوري سلسله مراتب نيازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین-تعداد صفحات 22 ص


تحقیق در مورد تئوري سلسله مراتب نيازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین-تعداد صفحات   22 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

تئوري سلسله مراتب نيازها:

بعنوان يكي از اوليه ترين تئوريهاي محتوايي در انگيزش ، مي توان به نظريه سلسله مراتب نيازها اشاره كرد. در اين تئوري نيازهاي آدمي در پنج طبقه قرار داده شده است كه عبارتند از: نيازهاي جسماني، نياز به امنيت، نياز به محبت، نياز به حرمت، نياز به خوديابي و كمال، نيازهاي مذكور در سازمان بصورت پرداخت حقوق و مزايا و امكانات رفاهي ،ايجاد امنيت شغلي و مقررات حمايتي، تشكلهاي گروهي رسمي و غير رسمي در محيط كار ، قائل شدن حرمت براي فرد و كارا و در مراتب مختلف سازمان و ايجاد امكانات براي شكوفايي توان بالقوه افراد، ارضا مي شوند به طبقه بندي مذكور ، دو نياز دانش اندوزي و شناخت و درك پديده ه ، نياز به زيبايي و نظم،نيز اضافه شده كه قبل از نياز به خوديابي قرار ميگيرند ، شكل شماره 1 سلسله مراتب نيازها را نشان مي دهد. اگر چه تئوري سلسله مراتب نيازها مستقيماً براي انگيزش كاري طراحي نشده است ، اما مي توان نتيجه گرفت كه با ارضاي اين نيازها براي فرد انگيزه به كار درسازمان ايجاد خواهد شد و شايد اين ساده ترين خواستها را بوجود مي آورند و در راه برآوردن اين خواسته هاست كه فرد به رفتار خاصي دست مي زند و انگيزه عمل در او بيدار مي شود.

برخي از صاحبنظران رابطه نياز و انگيزش را به اين صورت توصيف كرده اند كه نياز در فرد ايجاد محرك كرده و محرك باعث مي شود فرد به سمت هدفي براي ارضاي نياز خود حركت كند و انگيزش اتفاق بيفتد.

بر اساس اين نظريه محرك يا انگيزه ، احساس نيازي است كه جهتدار شده و به سمت هدفي موجد حركت شده است. نياز يك احسس است ، اما محرك يا انگيزه حاوي اقدام و عمل بوده و نيرويي زائيده و برخاسته از نياز است.

 

ايجاد انگيزه در ادامه تحصيل معلمان

در زمينه ايجاد انگيزه در معلمان جهت شكرت در ضمن خدمت مطالعات فراواني صورت گرفته ، نتايج تحقيقات جكسون در اين مورد به پيشنهاد يك شيوه تكميل شده.

اجراي اين شيوه مستلزم آنست كه ساعات تدريس معلمان كاسته و در عوض ساعاتي به زمان تحليل و برنامه ريزي ، پژوهش و تحقيق توسط آنها افزوده شود . از نظر جكسون پژوهش و تحقيق بيشتر توسط معلمان موجبات ادراك برترآنان مي شود. لذا تداوم تحقيقات را فراهم مي سازد.

تيلن نيز بعد از پژوهش در همين زمينه در سال 1971 مي نويسد: معلمان از نقاط ضعف و تدريس خود به خوبي آگاهي دارند و از برنامه هاي آموزشي كه در برطرف كردن اين تقاط ضعف به انان كمك كند بخوبي استقبال مي كنند.

لورتن نيز در سال 1975 در اينمورد مي نويسد:

رضايتهاي روحي و رواني ناشي از تدريس موفق بعد از شركت در دوره هاي ضمن خدمت بزرگترين پاداش براي معليمن محسوب مي شود.

راين در اين مورد در سال 1978 ، بعد از مطالعات بسيار نتيجه گيري مي نمايد كه اين برنامه ها در اصلاح عملكرد معلمان و رشد حرفه اي آنان نقشي نخواهد داشت مگر آنكه پاداشهاي آشكار و نتايج مادي برايشان به همراه داشته باشد.

در مطالعه ديگري ليتل در سال 1982 مي نويسد:

برنامه هاي آموزشي ضمن خدمتي كه از تجزيه و تحليل فرماهاي دانشگاهي به دور بوده اند بيشترين تاثير را بر مدارس داشته اند و معلمان ازآن استقبال بيشتري كرده اند.

نتايج تحقيقات مومان و فيليبز و لورتي نمايانگر اين واقعيت است كه هرچه پاداشهاي رواني (ميزان رضايت روحي و رواني) در محيط مدرسه كمتر باشد، پاداش مادي بيشتري جهت


مبلغ واقعی 33,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 29,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 633

دیدگاه های کاربران (0)

*****طراحی و پشتیبانی: شرکت اطلس گستر دالان (شماره تماس شرکت: 09177662155 ) WWW.AtlassGostar.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما