بزرگترین مرجع دانلود تحقیق و مقاله

بزرگترین مرجع دانلود تحقیق و مقاله

دانلود انواع پایان نامه ،تحقیق،مقاله و پروژه های دانشجویی و سورس کد های برنامه نویسی

شیمی

مهندسی کامپیوتر

اقتصاد

مکانیک

ادبیات فارسی

برق

خودرو

پزشکی و سلامت

زمین شناسی

تغذیه

کامپیوتر

فایل های آموزشی

مکانیک

تاسیسات

مدیریت و اصول سرپرستی

کسب درامد از اینترنت

الاهیات و معارف اسلامی

علوم اجتماعی

روانشناسی

مدیریت

حسابداری

اقتصاد

ریاضی

فیزیک

شیمی

زیست شناسی

تربیت بدنی

آمار

کشاورزی و منابع طبیعی

معماری

متالوژی

عمران

صنایع

تاسیسات

صنایع غذایی

شهر سازی

حقوق

تربیت بدنی و علوم ورزشی

پزشکی

حسابداری

صنایع

کشاورزی و منابع طبیعی

مهندسی شیمی

رشته عمران

زبان و ادبیات

فیزیک

سورس پروژه های برنامه نویسی

علوم تربیتی و روانشناسی

طرح های لایه باز فتوشاپ

برق

گزارش کارآموزی

اتوکد AutoCad

کارآفرینی

کامپیوتر

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از خرید و یا پشتیبانی سایت راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 661
  • بازدید دیروز : 1599
  • بازدید کل : 3186460

دانلود پروژه کار آفرینی ماشین جوجه کشی (با قابلیت ویرایش کامل پروژه / فایل Word) تعداد صفحات 35


دانلود پروژه کار آفرینی ماشین جوجه کشی (با قابلیت ویرایش کامل پروژه / فایل Word) تعداد صفحات 35

با آنکه مرغداری در کشور ما تاکنون جنبه انتفاعی و تجاری نداشته و روشهای فنی و رعایت نکات علمی و مخصوصا در قسمت پرورش، تغذیه ، بهره برداری از آن ها متداول نبوده خوشبختانه علاقه و توجهی که از طرف یک عده در سالهای اخیر نسبت به این امر ابراز گردیده امید ترقی و آینده روشنی را نوید می دهد .

توجه و علاقه مردم برای صرف غذایی از تخم مرغ تازه و استفاده از سایر فرآورده های آن همین طور توسعه مصرف روزانه مؤسسات علمی و بهداشتی از تخم مرغ های تازه برای احتیاجات لابراتوری و صنعتی خواه و ناخواه عده ای را متوجه امر مرغداری نموده که مسلماً با استفاد از معلومات جدید در روشهای فنی و علمی تحول بزرگی در امر مرغداری به وجود آمده است .

جوجه کشی مصنوعی اختراع تازه ای نیست بلکه از چندین هزار سال قبل عمل می شده است در قرن اخیر استفاده از ماشین های جوجه کشی شروع شده و با رفع نواقص روز به روز کاملتر گردیده و امروزه وسیله ی مطمئن به شمار می آید .

 

تاریخچه جوجه کشی مصنوعی

در بعضی ممالک مثل مصر و فلسطین از چند هزار قبل با متدهای مختلف به تعداد زیادی جوجه کشی را در ، کوره ها جعبه های مخصوص استفاده از نور خورشید و حرارت و رطوبت حمام انجام می دادند و همچنین به وسیله دود کردن پهن شتر ، کاه و آتش نمودن در زیر و اطراف محلی که تخم مرغ خوابانده اند حرارت لازم را برای رشد و نمو جنین تامین می نمودند .

این عمل جزء اسرار خانوادگی محسوب می شد محرمانه سینه به سینه به اولادان خودشان منتقل می نمودند و مراقبت کامل می شد که این اسرار از آن خانواده خارج نشود

عملیات جوجه کشی آن ها خیلی ابتدایی و فاقد کلیه ی اثاثیه و دستگاه ها و لوازمی که برای تنظیم و ثبت حرارت و رطوبت لازم است بوده و همچنین به آسانی نمی توانستند چند هزار تخم مرغ را زیر و رو و خنک نمایند با وجود این برای هر دو جوجه سه تخم مرغ منظور می کردند و محل هایی که نخم مرغ می خوابانیدند گنجایش تا 90000 هزار تخم مرغ را داشت . در قرن اخیر روش های سنتی جای خود را به ماشین های جوجه کشی ابتدایی دادند که این ماشین ها به وسیله برق و نفت و گاز کار می کردند و کوچکترین ماشین ها به ظرفیت 60- 50 عدد و بزرگترین آن ها 600 – 500 عدد تخم مرغ است .

ولی اکنون ماشین های بزرگی نیز وجود دارد به ظرفیت 7500 – 2000 تخم مرغ.

طریقه ساخت ماشین جوجه کشی

برای ساخت ماشین جوجه کشی از ورق های گالوانیزه یا آلمینیوم یا فایبرگلاس استفاده می شود .

تا در مقابل حرارات و رطوبت دوام داشته باشد و بعد از مدتی پوسیده نشوند .

جعبه ماشین جوجه کشی را دو جداره می سازند و بین آن پشم شیشه یا کائوچوب قرار می دهند تا حرارت را در خود نگه دارد . طبقاتی از جنس خود جعبه برای شانه های تخم مرغ می سازند و به وسیله ی دو ستون در وسط ماشین نصب می شود و باید طوری قرار گیرد که به راحتی در 15 درجه گردش کند و فن هوا جهت تقسیم هوای داخل دستگاه المنت جهت تولید حرارت و ظرف آب زیر المنت قرار می گیرد جهت تولید رطوبت و ترموستات جهت کنترل حرارت و تایمر (timer) و گیربکس جهت گردش تخم مرغ ها نصب می گردد و برای مشخص شدن دما و رطوبت دستگاه از دماسنج و رطوبت سنج استفاده می شود . ترموستات را در جعبه ای جداگانه در بیرون از دستگاه نصب می کنند که دارای پیچ ولوم جهت کم و زیاد کردن حرارت و دارای دو لامپ نئون می باشد که یکی از لامپ ها علامت وجود برق در دستگاه است که همیشه باید روشن باشد لامپ نئون دوم چشمک زن می باشد که همراه المنت روشن و خاموش می شود .

جعبه ماشین باید دارای هواکش باشد چند سوراخ برای ورود هوا در جای معینی از دستگاه و چند سوراخ دیگر برای خروج هوای آلوده ایجاد می گردد و قسمت وسط درب دستگاه را شیشه نصب می کنند برای اینکه بتوان از بیرون داخل دستگاه را مشاهده نمود و حرارت و رطوبت دستگاه به راحتی کنترل کرد .

برای کنترل رطوبت دستگاه با کم و زیاد کردن المنت به داخل ظرف آب با توجه به اینکه المنت به طور u شکل خم می شود و در کنار ظرف آب نصب می گردد و با کم و زیاد کردن المنت به داخل ظرف آب می توان رطوبت را در حد معینی نگه داشت

 

 

 

طریقه کار با دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک

  1. ابتدا شانه های پلاستیکی را داخل دستگاه قرار داده و تخم مرغ هارا طوری که نوک تیز آن به سمت زیر باشد داخل شانه های پلاستکی می چینیم.
  2. از به کار بردن تخم مرغ های بد شکل – دو طرف تیز – دو طرف پهن – ترک خورده و کثیف در داخل دستگاه خودداری شود
  3. به اندازه کافی داخل ظرف آب ریخته طوری که ظرف آب سر خالی باشد و آب به المنت نرسد با قرار دادن دماسنج در جای مخصوص ( پشت درب دستگاه آویزان شود ) درب دستگاه را می بندیم و دستگاه را داخل برق می زنیم .
  4. درجه حرارت دستگاه را جهت موافق عقربه ساعت مقدار کمی می چرخانیم و منتظر می مانیم تا چراغ دستگاه خاموش گردد و بلافاصله درجه دستگاه را از پشت شیشه ملاحظه می کنیم و اگر دما از 5/37 بالا باشد عقربه را مقداری به سمت عقب می گردانیم تا دما 5/37 تنظیم گردد . پس از تنظیم دیگر نیاز به دست زدن به عقربه درجه حرارت نمی باشد و درجه را علامت گذاری می کنیم برای همیشه یا دفعات بعد .
  5. تایمر دستگاه روی یک ساعت تنظیم شده است شما برای راه اندازی اتوماتیک گردان فقط از کلید قطع و وصل اتوماتیک گردان استفاده نمائید علامت بکار افتاده اتوماتیک گردان روشن شدن لامپ قرمز و سبز تایمر می باشد .
  6. در شروع کار دستگاه تا ابتدای روز هیجدهم برای تخم مرغ و ابتدای روز 26 برای غاز و بوقلمون ، اردک ، تخم مرغ ها را از داخل شانه پلاستیکی خارج کرده و داخل سینی فلزی به صورت خوابیده و کنار هم قرار می دهیم و با خاموش کردن کلید قطع و وصل اتوماتیک گردان ، قفسه تخم مرغ را به صورت کاملا صاف قرار داده و سینی مخصوص جوجه درآوری قرار داده و داخل قفسه می گذاریم برای صاف نگه داشتن کشوها تایمر را روی دقیقه یا ثانیه می گذاریم تا کشو حرکت کرد و در حالت صاف قرار گرفت کلید چرخش را خاموش می کنیم .
  7. بعد از عملیات جابجایی از شانه به سینی جوجه درآوری درجه حرارت دستگاه را نیم درجه کاهش می دهیم و ظرف آب دستگاه را بیشتر می کنیم و حدالمقدور سعی می کنیم از باز و بسته کردن دستگاه در سه روز پایانی کمتر استفاده کنیم .
  8. انشاءالله پس از درآمدن اولین جوجه از تخم اجازه دهید تعداد بیشتری از جوجه سر از تخم دربیاورند و از خارج کردن هر جوجه از دستگاه به صورت مجزا خودداری شود . زیرا جوجه تا 2 روز بدون آب و غذا می تواند داخل دستگاه زنده بماند .
  9. لازم است برای تخم مرغ یا هر تخم مرغ دیگر 2 روزه تاخیر در عمل جوجه درآوری در نظر گرفته شود این یعنی پس از 2 روز حتما دو روز دیگر برای درآمدن جوجه ها در نظر گرفته شود .
  10. پس از خارج کردن جوجه یا تخم مرغ های خراب از دستگاه سینی ، دستگاه را کاملا با دستمال نم دار شستشو داده و محلول افرمالین و پرمنگنات جهت ضدعفونی استفاده شود ( طریقه مصرف: ابتدا یک ظرف تهیه کرده و پودر منگنات را داخل ظرف ریخته cc100 و محلول فرمالین را دور از صورت و چشم داخل ظرف ریخته و آن را بلافاصله داخل دستگاه به مدت 5 ساعت قرار می دهیم و درب دستگاه را کامل بسته نگه می داریم .
  11. محیط اطراف دستگاه در طی بهره برداری کاملا کنترل شود زیرا اگرمحیط دستگاه سرد باشد یعنی پائین تر از 20 درجه باعث مصرف برق بیشتر می شود و اگردمای دستگاه بالاتر از 38 درجه باشد باعث افزایش دمای داخل دستگاه می شود پس لازم است دمای اطراف دستگاه بین 25 الی 35 درجه باشد و هوای محیط هم کاملا تمیز باشد .

 

انواع ماشین های جوجه کشی

در گذشته ماشین های جوجه کشی را بر حسب سیستم وسیله گرم کننده آن به ترتیب زیر طبقه بندی می نمایند

  1. آب گرم – در این نوع ماشین ها حرارت لازم برای تخم مرغ ها به وسیله جریان آب گرم داخل لوله های مسی تامین می گردد
  2. هوای گرم – حرارت فضای داخلی این نوع ماشین ها به وسیله جریان هوای گرم تأمین می گردد این نوع ماشین ها به علت فقدان لوله های مسی ارزانتر از نوع قبلی بوده و خطر سوراخ شدن لوله آب گرم هم در دوران جوجه کشی وجود ندارد . به علاوه تنظیم درجه حرارت زودتر انجام می گیرد در صورتی که وسیله گرم کننده خاموش شود نوع اول دیرتر سرد خواهد شد و از این حیث شایان توجه می باشد .
  3. ماشین های برقی- این نوع ماشین ها در محله هایی که برق فراوان ارزان و مرتب در دسترس باشد مهمترین ماشین های جوجه کشی است که امروزه به علت وجود برق در سراسر دنیا استفاده از ماشین های جوجه کشی برقی متداول است و ماشین های جوجه کشی نوع اول و دوم به علت محدودیتهای زیاد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند .

طریقه کارکردن با ماشین های قدیمی (سنتی )

پس از گردگیری و ضدعفونی کردن ماشین باید طوری در اتاق جوجه کشی قرار داده شود که تراز باشد سپس باید میزان حرارت را با آب گرم و ترمومتر (دماسنج طبی) آزمایش کرد تا از صحت کار و میزان حرارت اطمینان حاصل گردد. چراغ را باز و فتیله را تمیز نموده مخزن آن را نفت گیری نمایید هیچ وقت نباید مخزن چراغ کاملا پر شود. لوله آب گرم را باید با آب گرم تمیز نمود . بهتر است ماشین قبلا روشن و 24 ساعت امتحان شود و پس از اطمینان کامل و تنظیم درجه حرارت تخم را در ماشین قرار داد . لازم است تخم مرغ ها را صبح در ماشین قرار داد تا 12 ساعت روز مورد بازدید قرار گرفته و در صورت خوب کار نکردن بتوان آن را رسیدگی و تنظیم نمود. باید در نظر داشت موقعی که تخم مرغ در ماشین گذاشته می شود تا چند ساعت درجه حرارت پایین خواهد آمد البته این امر نگرانی نداشته و ماشین را نباید دست زد زیرا پس از چند ساعت مجدداً حرارت به درجه اولیه برخواهد گشت . چراغ باید روزی یکبار نفت گیری و هر چند روز یکبار فتیله را گردگیری نمود.

 

 

تعداد صفحات :35

فرمت فایل :Word با قابلیت  ویرایش


مبلغ واقعی 48,400 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 41,140 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

*****طراحی و پشتیبانی: شرکت اطلس گستر دالان (شماره تماس شرکت: 09177662155 ) WWW.AtlassGostar.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما